måndag 11 april 2011

På torsdag har vi nationella, i fem timmar. exklusive lunchrast.
På torsdagar börjar jag egentligen kl 11.45 och slutar 14.00.
Varför händer detta alltid på torsdagar?
VARFÖR?

öppet brev till skolverket:


"Hejsan kära Skolverket,
Ni är personerna som tagit hand om min skolgång alla dessa år. Det är ni som sett till att jag fått den utbildningen jag behöver. Men nu är det så att jag kräver svar.
Varför ska ni alltid lägga diverse prov på tosdagar? det är så att jag har EN lektion då, och skulle gärna vilja att ni flyttar helvetesprovet till någon annan dag. Förslagsvis onsdag, då har jag idrott på morgonen och vi vet ju alla att idrott suger, am I right??? yeah?? hahah, i know.
Nej men seriöst, flytta på nationella provet i svenska B från torsdag annars kommer jag besöka erat kontor och det vill ni inte.
Med ovänliga hälsningar, Josefin."

Inga kommentarer: