onsdag 4 januari 2012

Till Ida: halllåååå.

Ville skriva ett inlägg om en människa som är störd på många sätt och vis. Men som man på något sätt gillar ändå.

Det jag ville ha sagt med detta inlägg är att imorgon är sista gången jag ser Ida på evigheter (okej lite över en månad) och jag kommer bli ensam.
Har ingen att gå över till på dagarna.
Ingen att spela sims med.
Ingen att ringa med dolt nummer och skrämmas med.
Ingen att tvinga med ut på promenader till Ica med.
Ingen att tvinga pappa att ringa och vara dryg som satan med.
Ingen att gå ut och fota med.
Ingen som gör soda stream åt mig.
Ingen som brygger kaffe åt mig!

Ingen att äta lunch med.
Ingen att få "hej vad gör du? :)" sms av (typ tio gånger om dagen).
Ingen att få mjuk pepparkaka av.
Ingen att sitta och vara trött med.
Ingen att skratta åt roliga saker med.
Ingen att prata nagellack med.
Ingen att lyssna på Skinny Love med.
Ingen att läsa bloggar och kritisera människor med.
Vad ska jag ta mig till?

Förstår ni hur mycket jag och Ida gör med varandra? varje dag??? varje dag???!!!! Minns inte senast det gick en dag utan att jag träffade Ida. hahahahaha eller okej det var i helgen. Men låt mig omformulera mig: minns inte senast det gick en dag och jag inte träffade Ida medans vi båda var i hörnefors.

Nu ska jag antingen sova eller sitta vid datorn. måste bestämma mig. får se hur jag gör. hur gör du?

Ida. Vi ses imorgon. Glöm inte bort att ringa och väcka mig. Vad sa vi? 10.00? Du kan ju försöka tidigare men... ja. Vi vet ju alla att jag är en höjdare på att sova. Och ja, du kommer ju läsa detta när du har vaknat så jag säger bara detta: se till att ha dammsugit och städat på morgonen så vi har tid att göra sakerna vi skulle hinna med innan du åker!!!! RING MIG INTE FÖRNS DU HAR STÄDAT! hör du det? Och jag vet att du läser detta just efter du har vaknat så starta bryggarn, ta dig en kopp och SÄTT IGÅNG!!!!!! Du kan ju duscha och sminka dig också, så du ser lite anständig ut.
PUSS OCH KRAM KOMPIS OCH GLÖM INTE BORT: hallåååååååååååååå

Inga kommentarer: