fredag 14 november 2008

ÄR JAG SMART?

För ett tag sen gjorde alla elever i 7-9 nutidsorientering. Det är helt enkelt en massa frågor som handlar om.. ja.. saker som händer nu. Två svar på frågorna var iallafall EMD och Vladimir Putin, kommer jag ihåg.
Men hur som helst. Idag fick vi veta hur det hade gått. En klass från 8an vann som "bästa klass". Men sen vann dom 3 personerna som hade bäst resultat på hela skolan också.

Så då börjar skolan. Vi har SO. Hanna berättar att innan vi börjar vill hon gratulera en person från klassen som har vunnit. Alla blir förvånade, för ingen från våran klass är smart. Alla börjar spekulera och helt plötsligt säger Hanna: Grattis.. Josefin!

Helt chockad. JAG HETER JOSEFIN! DET ÄR JAG! Jag hade kommit 2a!
Ett bevis på hur osmart våran skola är, då jag egentligen inte alls är smart.
Men jag vann en biobiljett, så jag är nöjd!

Inga kommentarer: