onsdag 4 februari 2009

att jag ens kan vara såhär norrländsk är otroligt

Idag var det friluftsdag, och jag och Ida hade valt tenton och pimpling. Men vi hade ju inte tänkt fara på någon av dom.
Men då vid 9 så fick jag först ett sms från julia, som var på skolan, där det stod "lärarna letar efter er". Och med "er" så fattade jag ju att hon menade mig och Ida.

Efter ett tag ringde Ida och sa att hon och hennes mamma hade tänkt fara och pimpla, för då skulle hon inte få frånvaro och hon var som ändå peppade på att pimpla. Så då följde jag med! För jag kände att det var länge sedan jag hade gjort det, eller något norrländskt överhuvudtaget.

Gissa vem som fick upp två sikar? JAG! Jag säger bara: WOHO. Jag brukar aldrig få upp fisk.

Så idag har varit kallt och mysigt. Vi drack varm choklad (eller jag gjorde det, dom andra drack kaffe) och åt grillad korv. Sen drog jag hem och åt nudlar. Mmmm.. värme...

Lägger in bilder sen! Nu ska jag städa.

Inga kommentarer: