onsdag 28 januari 2009

Men vad fa....

Okej. Damp. Cparg. Såhär arg: GRRRRRRRRRRRr.

Pappa hade varit inne och kollat lite på våra olika konton, och sen upptäcker han att på mitt sparkonto har någon tagit ut 3000 kr.
Vem kan det vara? Min mamma.

Det kontot sätts det in 100kr på varje månad. Varje månad, varje år, fram tills jag är 18. Ingen tar ut pengar därifrån, förutom någon sommar då vi farit på semester och jag har fått tagit lite pengar.

De ENDA människorna som har tillgång till det kontot är mor och far. Och pappa kan jag lova skulle aldrig i hela sitt liv ta ut pengar därifrån. Det är han som SÄTTER dit 100 kr varje månad.

Jag ringde mor och hon nekade, såklart. Som hon alltid gör. Och är dessutom JÄTTEJÄTTE säker på att det absolut INTE är hon!!! INTE INTE INTE!!! Do you hear me??? INTE!
Excuse moi? Det är visst du.

Så då måste vi dryga oss och fara till banken för att se vem det är som har tagit ut pengar därifrån. Och om det nu visar sig vara mamma kommer jag aldrig få tillbaka pengarna, hon har knappt så hon klarar sig själv.
Och då blir det är polisanmäla så jag får tillbaka dom. För jävlar i mig: jag ska ha tillbaka mina pengar.
(Jag flyttar snart fan hemifrån, och då behöver jag alla pengar som jag kan få tag på)

Så. Det blev ett långt och argt inlägg. I´ll keep ya updated.

Inga kommentarer: