lördag 12 december 2009

förlåt mina älskade små äppelkärnor.

Har inte skrivit idag (well, tekniskt sett igår dårå)
just didn´t feel like it

IDAG har brisa åkt. hon är borta. gone. BORTA!!
kan ni fatta det eller...
det är så himla stört.
det känns både bra och dåligt.. liksom... hon är mitt älskade barn som jag har ägnat all min fritid åt nu i sju månader och sen är allt borta.
fast nu direkt efter att vi skickat bort mitt barn for vi och hämtade det enda barn som jag älskar mer än brisa, iza! iza som jag ägnat mitt fritid åt i typ.. 4 år! som jag självständigt uppfostrat och tränat från det jag var 10 tills jag var 14 och blev sur på min mamma och då valde att flytta till pappa. och vad jag inte visste då var att min syster skulle sätta ut mitt barn på foder, och jag kan ärligt säga att jag aldrig har gråtit så mycket åt en hund än då jag fick reda på att iza inte var min längre och att anneli inte ens hade funderat på att fråga mig vad vi skulle göra med henne. och jag ångrar än idag att jag valde bort iza för hon är och kommer förbli den bästa hunden någonsin. men nu ligger mitt barn och barnbarn (NINJA! izas asgulliga valp, som inte är en valp längre men hon kommer fortfarande vara en valp för mig) i min säng och pratar och snarkar och allt vad dom håller på med. det bästa med chihuahuaor är hur dom låter. har aldrig någonsin träffat på en hundras som kan göra dessa ljud som chihuahuaor kan. det är helt amazing. otroligt!
nej nu ska jag lägga mig och se på harry potter och den flammande bägaren. det är helt klart min favoritfilm av alla harry potter-filmer! vet itne varför. har älskat den sedan dagen jag såg den på bio i sundsvall.

kärlek från mig, iza och ninja. we love you all.

Inga kommentarer: